Egy átlagos napon egy átlagembernek 50-nél is több feladata van. Ezek nagy része apró-cseprő, nem fontos, de annál sürgetőbb feladat.
Persze ha jobban belegondolunk, ezek a feladatok többnyire nem nekünk fontosak, hanem valaki másnak.

Kinek is?

Az anyósnak, az apósnak, a testvérnek, a gyerekünknek, a férjünknek, a szomszédnak.
Egyszerűen hagyjuk, hogy szétcincálja a napunkat mindenféle apróság. Azután este, amikor végre nyugi van, és végiggondoljuk a napunkat, észrevesszük, hogy megint vége lett egy napnak anélkül hogy egy tapodtat is közelebb kerültünk volna a célunkhoz.

Mit lehet tenni annak érdekében, hogy a hatékonyságunkat növeljük és folyamatosan a céljaink irányába haladhassunk?

Buborék módszer

1, Először is tisztázni kell, mit szeretnénk elérni az életben.


Vannak akiknek már ez is problémát okoz. Nap mint nap úgy ébrednek fel, hogy csak az jár a fejükben, hogy már megint reggel van és dolgozni kellene menni. Ugyanakkor el sem bírják képzelni, hogy ez másképp is lehetne. ( A másképp alatt nem csak azt értem, hogy nem kell bemennie dolgozni, hanem akár azt, hogy olyan munkahelyet keres magának, vagy olyan feladatot, aminél már nem bánja, hogy csinálnia kell. Egy problémára mindig több megoldás is van. 🙂 )

De ami még rosszabb, az sem igazán tudják, mi értelme van minden nap bemenniük a munkahelyükre. Céltalanul élik az életüket, az egyik nap pont olyan számukra, mint a másik. Maximum azt várják, hogy végre nyugdíjba mehessenek, vagyis életcéljuk a nyugdíj.
A legnagyobb probléma ezzel az, hogy ha nem tűzünk ki célokat, nem álmodozunk, nincsenek kívánságaink, amiket az életben szeretnénk elérni, megvalósítani, akkor esélyünk sincs a változásra.
Ha nem tudod, mi a hatékony célkitűzés 7 legfontosabb alapelve, olvasd el a Célkitűzés 7 vastörvénye című cikket!

2, Azt tegyük napi szinten, ami a célunkhoz vezet.


Ha már tudjuk mi a célunk, el kell érni, hogy a napi szintű feladataink túlnyomó többségében olyan feladatokból álljanak, amik a megfelelő irányba visznek minket.

Ehhez két dolog szükséges:
1, tudnunk kell, mivel telik a napunk.

2, ki kell iktatni, vagy minimálisra csökkenteni azokat a feladatokat, amik hátráltatnak és előbbre hozni azokat, amik előrevisznek

Hogyan tegyük ez utóbbit? Ebben segít a következő részben bemutatott Buborék módszer

3, Buborék módszer – egyszerű, de hatásos


A célok eléréséhez apró lépések megtételén keresztül vezet az út. Na de honnan tudjuk, hogy melyiket vegyük előre? Ki az aki ennyi feladatot meg bír jegyezni?
Ha neked is problémát okoz, hogy milyen feladattal kezd a céljaid elérését, a buborék módszert neked találták ki. Amilyen egyszerű, olyan hatékony.

Írj egy listát arról, hogy mik azok a lépések, amik szükségesek ahhoz, hogy elérd, amit célul tűztél ki magadnak.

Ha ez megvan, kezd el egyesével összehasonlítani a feladatokat olyan szempontból, hogy melyik lendítene rajtad nagyobbat a számodra helyes irányba.

Mindig csak kettőt hasonlíts össze és ezek közül válassz. Melyik a jobb? A vagy B? Ha az A-t választod, menj tovább a következő, mondjuk C jelű feladatra. Melyik visz közelebb hatékonyabban a célomhoz: A vagy C? Ha megint az A-t érzed jobbnak, akkor a következő az A és a D jelű feladat összehasonlítása lesz. Egészen addig végezd ezt az egyszerű összehasonlítást, amíg végig nem érsz a listádon.

Természetesen ami végül, mint legfontosabb feladat maradt annak állj neki mielőbb.

Én ezt a módszert először Keith Ellis Csodalámpa című könyvében olvastam bár ő a legfontosabb célod maghatározásához javasolta hatékony módszerként. Én évek óta alkalmazom, és észrevettem, hogy nem csak a célok fontossági sorrendjének meghatározásához hasznos, de bármilyen priorizálási feladat esetén. Gyors, egyszerű és még működik is! Szerintem próbáld ki te is!

További hasznos tippekért iratkozz fel az ertekesido.hu weboldal ingyenes hírlevelére!
Ha még nem vagy tagja az Értékesidő oldal Facebook közösségének, akkor itt az ideje hogy te is csatlakozz hozzánk!>>>

Németh Eszter
A családbarát időgazdálkodás megszállottja