Az emberek többsége vágyik egy jobb életre, álmodozik, tervezget, esetleg még le is írja a céljait.
A probléma akkor kezdődik, amikor a hétköznapok bedarálnak minket és felmerül a kérdés: Hogyan maradj motivált? Hogyan tarts ki? Hogyan érd el az álmaidat?

Vannak emberek, akik nyomot hagynak a világban és akiktől érdemes tanulni.
Nemrég voltam Szabó Péter roadshowjának győri állomásán.

Hogyan maradj motivált?

Hogyan maradj motivált?

Ezzel kapcsolatban szeretnék veletek pár gondolatot megosztani, egyébként meg menjetek el és hallgassátok meg élőben.. 🙂
Maradandó élmény.

Néhány gondolat csupán, de érdemes rajtuk elgondolkozni.

  • A sikernek nem titka van, hanem ára. Neked kell tenni azért, hogy a saját életed jobb legyen.
  • Ha megvan az erős motiváció bármi elérhető.
  • Ehhez kapcsolódóan hallottunk egy nagyon szemléletes példát.
    Vajon mennyi pénzért lennél hajlandó átmenni egy óriási szakadék fölött egy gerendán?

    Sokan mondták, hogy nincs az a pénz, mások bizonyos összegnél már feltették a kezüket. Csakhogy az, hogy pénzért nem mennénk át, nem jelenti azt, hogy nincs olyan ok, olyan motiváció, amiért ne tennénk meg.
    Minden embernek van az életében legalább egy olyan ember, akinek ha az élete múlna azon hogy átmenjen, akkor pénz nélkül is megtenné.

    Sok hasznos gondolatot hallottunk a fentieken kívül is, de talán, ami a legjobban megérintett és a legfontosabbnak tartom megosztani veletek, hogy kerüld a középszerűséget! Ne állj be a sorba bólogatni másoknak. Éld az életed, tedd a dolgodat, de közben találd ki, hogy miért vagy ezen a világon.

    Mi az a dolog, amivel úgy segíthetsz másokon, hogy ha már nem leszel, akkor sem múlik el.

    Én megtaláltam ezt a dolgot.

    Ha érdekel mi ez, olvasd el az én történetem! >>

    Szép napot kívánok neked!

    Eszter

    Balszerencsés nap

    Ez egy balszerencsés nap – mondják sokan! Igen, vannak olyan napok, amikor az ember azt érzi, hogy semmi sem sikerül!

    Úgy érzed az egész világ összeesküdött ellened, és még azok a dolgok is csődöt mondanak, amik egyébként általában sikerülni szoktak?

  • nem indul a kocsi reggel
  • elkésel a munkahelyedről
  • kilyukad a harisnyád
  • a leány gyermeked már a harmadik ruháját cseréli le reggel, majd amit kiválasztott azt a reggelinél leeszi.
  • lemerül a telefonod egy fontos telefonhívás kellős közepén
  • ki se látszol a határidő közeli feladatokból, de a főnököd meglep még egy újabb nagyon fontos feladattal
  • eldugul a lefolyó otthon a fürdőben
  • elromlik a mosógép
  • és még sorolhatnám..

    Vannak ilyen időszakok az ember életében.

    Vajon te mit reagálsz erre?

    Egy új év kezdete, az ünnepi időszak vége, a legtöbb ember számára az újrakezdés lehetőségét szimbolizálja.

    Sokan az utolsó napokban már másra sem tudnak gondolni, minthogy végre véget ér egy óév és tiszta lappal újrakezdhetnek mindent.

    Ezt két okból is kicsit furcsának tűnhet, de egy valamire talán jó lehet:
    1, Újrakezdeni bármikor lehet. Nem kell hozzá egy új évszám a naptár sarkában.
    2, Valóban olyan szörnyű volt az óév, hogy ennyire várni kell a végét?

    Mire lehet azonban jó ez a fajta várakozás?

    Lassan 10 éve szokásommá vált, hogy év vége felé közeledve átgondolom mit is szeretnék a következő évben elérni megtenni.
    Arra azonban csak néhány éve jöttem rá, hogy egy lépést sokszor kifelejtettem.

    Elfelejtettem feltenni magamnak azt a kérdést, hogy OK, de hol is vagyok most pontosan?

    A mindennapok forgatagában az ember hajlamos csak a nehézségeket és a problémákat látni, még akkor is ha alapvetően pozitívan gondolkodik a hétköznapokban.
    Elfelejtjük azt a fontos dolgot, hogy a GPS is csak akkor nyújt valós segítséget számunkra, ha a célállomáson kívül a kiindulópontot is fel tudja mérni.

    célkitűzés

    Célkitűzés


    Nincs ez szerintem másképp az emberek életében sem.

    Ahhoz, hogy tudjam merre induljak a következő évben fontos, hogy tudjam honnan indultam, és hol vagyok most éppen.

    A honnan indultam rész azért fontos, – főleg a hozzám hasonló “egy kicsit” türelmetlenebb embereknek 🙂 – hogy értékelni tudják azt, ahol éppen tartanak, és hálásak tudjanak
    lenni olyan dolgokért, amiket a hétköznapokban természetesnek vesznek vagy éppen észre sem vesznek.

    2016 év vége felé közeledve én is egyre többször elgondolkozom azon, hogy ki vagyok, honnan jöttem, hol vagyok most és merre tartok. És természetesen, hogy milyen emberré szeretnék válni.

    Ma például amikor a kislányomat vittem az óvodába reggel az egyik kisgyerek rám köszönt, hogy szia Réka anyu. 🙂
    Vicces volt, és egyben elgondolkoztató is.
    Van akinek nem Németh Eszter vagyok, beszerzésfejlesztési tanácsadó, vállalkozó, tanár, DXN tanácsadó, hanem egyszerűen Réka anyu.
    Aztán eszembe jutott, hogy hiszen ez nem kellene, hogy újdonság legyen, mert az iskolában Jázmin anyukája és Dávid anyukája vagyok.
    Egy másik iskolában pedig Eszter néni, az új angol tanár, aki szigorú, de végre tanuljuk az angolt. (Érdekes, és számomra örömteli, hogy van, aki ennek örül..:) )

    Aztán közel 500 vállalkozónak és beszerzőnek rendszeres tanácsadója vagyok beszerzésfejlesztés témában.
    A DXN-ben a csapattársaimnak szponzor, akit követni lehet, a felsővonalamnak pedig egy reménység, akinek a támogatásával és egyre jobb eredményeivel ők is újabb és újabb sikereket érhetnek el.
    Időgazdálkodási témában blogger, és megszállott hatékonyságmániás, amit néha épp elég lehet elviselni a környezetemnek.
    Aztán vagyok még a férjemnek feleség, a szüleimnek gyermek, a barátaimnak beszélgetőtárs és még sorolhatnám estig.

    Amikor az ember ezt így végiggondolja néha megijed. Legalábbis én így voltam ezzel.

    Hogyan lehet ennyi helyen helytállni egyszerre?

    A spirulina egy kék-zöld alga, ami nagyon gazdag fehérjékben. Már a maják és az aztékok is ismerték. 100g spirulinában 60-70 g fehérje van, ez háromszor több mint ugyanekkora mennyiségű disznóhúsban, kétszer több mint a marhahúsban és a halban és 50%-al több mint a szójababban. A spirulinasejteket nagyon könnyen feldolgozza az emberi szervezet, a felszívódási arány eléri a 65-80%-t, míg például a szójababok sejtjei a szervezetben csak 40%-ban kerülnek be. Ezenkívül, a spirulina 18 féle aminosavat is tartalmaz, amelyek szükségesek az emberi szervezet számára, közülük 8 fajta nem bomlik fel a szervezetben. A spirulina nemcsak gazdag tápanyagokban, de egyensúlyban is tartja azokat. A kutatások bebizonyították: 1 g spirulina a tápérték tekintetében megfelel 1 kg zöldségnek.

    Elkezdődött az iskola. Lassan visszaáll a régi kerékvágásba minden gyerek, és azt gondolhatnánk az anyukák is visszaszoknak a régi rendszerbe, a nyári pihenés, lazább reggeli készülődése után.
    Csakhogy nem ez a helyzet..

    életmentő alapelvek időhiánnyal küzdő anyukáknak

    Életmentő alapelvek időhiánnyal küzdő anyukáknak


    Azt tapasztalom, hogy a legtöbb anyuka, esetleg apuka, az iskolakezdés utáni 2.-3. hét végére kezd el azon gondolkozni, hogy vajon meddig bírja még ezt a hajtást, kapkodást, az iskolából, óvodából, szakkörökről, és különórákról rázúduló információáradatot, a lecke ellenőrzést úgy, hogy mellette dolgozik, és néha szeretne a lakásban is rendet látni maga körül.

    Nem ritkán azon is elmerengenek, hogy vajon hova tették az eszüket, amikor vállalták egy, két, három, esetleg több csemetéjüket, és elgondolkoznak azon, hogy vajon azok, akiknek nincs kisgyereke mivel töltik a napjaikat.

    Ha te is azok közé a szülők közé tartozol, akiknek épp most fogy el a maradék türelme, és energiája, és már azt sem tudod sokszor, hogy hol áll a fejed, akkor ezek az életmentő alapelvek segíteni fognak neked, hogy könnyebben vedd az akadályokat, és visszanyerd a lelki békédet, egy-egy kapkodós reggel után.

    Régóta foglalkoztat az időgazdálkodás, időmenedzsment, időbeosztás,- tulajdonképpen mindegy ki hogyan hívja- kérdése.

    Szinte mindenki azzal küzd, hogyan teremtsen időt minden feladatra, amit úgy érzi el kell végeznie, vagy amire mások mondják azt neki, hogy márpedig ezt meg kell csinálni, mindezt persze úgy, hogy maradjon még idő a pihenésre, kikapcsolódásra is.
    Mindenkinek ugyanannyi ideje van egy nap. Mégis úgy tűnik, néhány ember a sokszorosát hozza ki egy napból, mint mások. Vajon hogyan csinálják? – merül fel a kérdés.

    Ma már rengeteg könyv, tanfolyam, weboldal, cikk áll rendelkezésre, hogy fejlesszük magunkat e téren, de talán pont a bőség zavara az, ami sokunkat akadályoz abban, hogy változtassunk az életünkön, és a folyamatos rohanásból egy kellően pörgős, de kiegyensúlyozott életmódot alakíthassunk ki magunknak.

    Minden változást először magunkban kell elindítanunk, de van néhány olyan rögzült gondolat, tévhit, ami már csírájában folytja el a fejlődésünket időgazdálkodás tekintetében.

    Ezek azok az időgazdálkodási tévhitek, amiket már biztosan te is hallottál valakitől a környezetedben, vagy éppen te mondogatod magadnak időnként.

    7 időgazdálkodási tévhit

    7 időgazdálkodási tévhit

    Ha veled is előfordult már, hogy év elején az újévi fogadalmak időszaka után kitörő erővel és lelkesedéssel belevetetted magad a munkába, és az év elején kitűzött célok megvalósításába, de valamikor június-július táján egyszer csak hirtelen arra eszméltél, hogy

  • nem úgy haladsz, ahogy szeretnél
  • tettél olyan kitérőket, amiket anno nem is terveztél
  • haladsz ugyan, de már nem egyáltalán nem vagy benne biztos, hogy tényleg akarod-e azt, ami az év elején még jó ötletnek tűnt
  • akkor ne aggódj!

    Tudod mire van most szükséged?

    Év közbeni újratervezés

    Év közbeni újratervezés

    Te is úgy érzed, hogy mindenbe belekezdesz, de a legtöbb dolgot nem fejezed be?

    Nem vagy egyedül!

    Az egyik leggyakoribb probléma, amit az online ingyen tanfolyamra jelentkezők átélnek az az, hogy rengeteg ötletük van, sok mindenbe belekezdenek, de valahogy sosem jutnak a végére.

    Mit lehet ez ellen tenni?

    be nem fejezett dolgok

    Be nem fejezett dolgok? Mit lehet ez ellen tenni?

    Az emberek többsége jobb életre vágyik. Úgy érzi, hogy ő megérdemli, hiszen dolgozott eleget, szenvedett eleget, tett érte eleget! Valóban így van?
    Igen! Biztosan sokat tett. Valószínűleg még többet dolgozott. De vajon a valódi céljaiért.

    Ez már egyáltalán nem biztos.

    Az emberek általában 3 csoportra bonthatók a célokhoz való hozzáállást illetően:

    1, nincs célja, vagy nem tudja mi az
    2, hallott a vonzás törvényéről, álmodozik, de nem tesz semmit, mert majdcsak megvalósul az magától is
    3, vannak leírt céljai, tudja mit kell tenni ezért és ezeket a dolgokat meg is teszi

    Lépésenként haladj!

    Veled is előfordult már, hogy eltelt egy hét, és az új hét tervezésekor úgy érezted, az előző héten majd szétszakadtál a munkában és mégsem tudtad megmondani mivel telt az időd?
    Elégedetlen voltál az eredményekkel, sőt azt érezted, semmi eredménye nem volt a sok munkának, hiába használod a heti tervezést?

    Velem ez korábban gyakran előfordult.

    Dolgoztam, dolgoztam, és mégis elégedetlen voltam az eredménnyel. Sőt, továbbmegyek, sokszor meg sem tudtam mondani pontosan, milyen eredményt értem el azon a héten.

    Így 2-3 hónap tesztelés után, azonban azt gondolom, már bátran kijelenthetem, hogy ez volt a múlt!

    Érdekel, hogy min változtattam a szokásos írj listát, priorizálj és csináld, cisnáld, csináld tanácsokhoz képest, ami szárnyakat adott?

    szárnyalni

    Egy átlagos napon egy átlagembernek 50-nél is több feladata van. Ezek nagy része apró-cseprő, nem fontos, de annál sürgetőbb feladat.
    Persze ha jobban belegondolunk, ezek a feladatok többnyire nem nekünk fontosak, hanem valaki másnak.

    Kinek is?

    Az anyósnak, az apósnak, a testvérnek, a gyerekünknek, a férjünknek, a szomszédnak.
    Egyszerűen hagyjuk, hogy szétcincálja a napunkat mindenféle apróság. Azután este, amikor végre nyugi van, és végiggondoljuk a napunkat, észrevesszük, hogy megint vége lett egy napnak anélkül hogy egy tapodtat is közelebb kerültünk volna a célunkhoz.

    Mit lehet tenni annak érdekében, hogy a hatékonyságunkat növeljük és folyamatosan a céljaink irányába haladhassunk?

    Buborék módszer

    Emlékszem korábban gyerekként sokszor hallottam ismerősöktől, hogy majd pihennek, ha nyugdíjasok lesznek. Majd elutaznak ide, meg oda, ha nyugdíjasok lesznek. Majd elmennek rendezvényekre barátságokat kötni, ha lesz idejük, mert nyugdíjasok lesznek.
    Szerintem nem én voltam az egyetlen, aki ehhez hasonló megjegyzéseket hallott.

    Ehhez képes mi változott 2015-2016-ra?
    A nyugdíj, mint téma még mindig napi szinten előkerül a legtöbb embernél, de kicsit más megvilágításba került. Miért?

    Nézzük először a tényeket!

    Ma Magyarországon a születéskor várható életkor a 2014-ben születetteknél 72,13 év a férfiaknál és 78,91 év a nőknél a KSH adatai szerint. Ugyanakkor a nyugdíjkorhatár egyre közelebb kerül a 65 évhez, a jelenlegi tervek szerint 2022-re következik be, és először az 1957-ben születettekre lesz érvényes, akiknél a születéskor várható élettartam azonban még csak 63,99 év a férfiak esetén és 68,42 év a nőknél.

    Na akkor számoljunk csak! Mikor is megyünk nyugdíjba és mennyi ideig leszünk nyugdíjasok?

    Lehet életcélunk a nyugdíj?

    Lehet életcélunk a nyugdíj?


    Vajon tényleg lehet életcélunk a nyugdíj elérése?

    halogatás

    Tudod mivel vagy képes maximálisan romba dönteni a hatékonyságod és az időd megfelelő kihasználását? Azzal, hogy abban bízol, hogy az elkerülhetetlen elkerülhető lesz. A halogatás, a hatékonyság halála.
    Azzal, hogy bár tudod, hogy meg kell tenned valamit, mégis abban bízol, hogy majdcsak történik valami csoda és egy varázspálca suhintásra eltűnik, megsemmisül, valaki megoldja azt, amit Neked kellene, magad alatt vágod a fát. Azt hiszed, hogy az idő neked dolgozik… Hát jobb, ha észreveszed, hogy nem így van.

    Mit tegyél, hogy leküzd ezt a rossz szokást?

    PAGE TOP

    Ez a weboldal sütiket használ. Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. További információ

    Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik kicsik, teljesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal azért helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Elfogadom" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

    Bezár